Paddnacken värker

Och bästa botmedlet mot det, skulle vara att börja simma igen. När jag simmade som mest med Sven-Erik och Bengt, då hade jag aldrig ont i nacken. Men nu när jag sitter och hänger över datorn, och ännu skejtar på det, då känns det lite spänt. Upp med hakan, skrev de som råd i tidningen, men hur lätt är det när texten är i knäna?

Sitter i sängen för att jag är så trött. Så trött. Det blir jag alltid när det är möten på jobbet. Det är så mycket man måste analysera när det gäller “mjuka frågor” med kollegor, en massa kollegor man egentligen inte känner.

Varför är den där så där sur just nu? Är det mot mig, eller annars? Och varför slutade han plötsligt att vara sådär sur helt plötsligt? Fick han ett trevligt SMS, eller märkte han att han inte fick medhåll i sin inställning?

Efter lunchen var alla i alla fall jätte glada och trevliga, så det var nog bara hunger… som på dagis?

Nej, åldern har ingen betydelse när det gäller vissa primitiva behov och beteenden hos människan. Även platsen i gruppen är ganska given utifrån uppväxtförhållandena skulle jag tro. Vissa håller sin linje och argumenterar, redo för en kompromiss, medan andra driver på och pejlar av den starkaste sidan, och ändrar sig om den svänger.

Vad hade hänt om jag hade frågat, “varför är du så sur?”. Svaret hade kunnat vara överraskande, och jag måste nog prova det nästa gång! Ja, precis så, även om jag vet att det egentligen ska formuleras i jagform, typ “För mig känns som att du är sur på mig, är det någonting vi behöver reda ut?”. Jag föredrar nämligen själv det första. En snabb passning, kastad från höften.

http://www1.idrottonline.se/SharksAFF-AmerikanskFotboll/Amerikansk-Fotboll/Hur-spelasAmerikansk-Fotboll/

Och själv är jag sur över att OKQ8 inte skriver ett enda ord om hälsan i deras diesel
http://www.okq8.se/Pa-stationen/Drivmedel/Diesel

Hm, och måste återgå till att tanka Kingen i Finland igen, för att tåla dess avgaser!

“Neste Oil ei käytä dieselpolttoaineissaan tai kevyissä polttoöljyissään lainkaan perinteistä FAME-biodieseliä. Useimmissa ajoneuvojen ohjekirjoissa kielletään FAME-biodieselin käyttö yli 7 %:n pitoisuuksina. Ohjekirjojen rajoitukset biodieselin käytöstä koskevat nimenomaan FAME-biodieseliä sekä sen raaka-ainekohtaisia alalajeja: RME*, PME* ja SME*. “

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *