Öhmans truckar från Northland?

Hm, nu har jag mött två lastbilar på väg söderut… med två stora truckar på… och jag undrar hur det ska gå? Hej och hå, för jag var på väg att krocka med en dumper… som tur nog stannade för mig som bromsade in inför den eviga(?) gropen som Herr Rajala och gänget gjort redan för nästan ett år sedan… hm, hm, och i veckan ska poliserna jaga fortkörare lite extra, en s k “trafikvecka” för trafiksäkerheten, som jag undrar om Svevia också kunde våga sig på, trots att 99:an har “kapats” på två ställen av tvärsgående gruvmaskiner… eller, är det södra och norra porten, till vad? mot öst? eller väst? … konfunderad av alla politikerbesök…

Snart kommer det att smälla, rent statistiskt, så se till att just DU är lätt på foten, vad gäller gasen, inte snasen 😉

Och, vad gäller järnvägstrafiken som det (V)urmas för – Niskas hade väl stått klar redan 2013, d v s nästa år, om inte Northland själv dragit sig ur? Trots att de har Hannukainen fyndigheten och även färdig järnväg till Kemi på andra sidan järnriddån… bara ett stenkast härifrån!

Vad vill de EGENTLIGEN? Med eller utan truckar.

2 thoughts on “Öhmans truckar från Northland?”

  1. Vi skulle ha stått där i morse, men fick åka till Överkalix för att undersöka ett par inbrott. Det blir inte alltid som man planerat… men ett tips är i alla fall att några fler entreprenörer planerar nattskift, om inte annat så för bevakning, för det skulle förebygga inbrottsstölder om fler vakna ögon än tjuvens finns ute i vargatimmarna när alla andra sover.

  2. Ställ firma bilen vid skolan i kaunis gärna morgonen tidigt som f*n så får vi in pengar till statskassan, och niska sponsring till järnvägen…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *