Följer statistiken

… vad gäller näthandeln i Pajala i alla fall! Läste i NSD att vi var i topptrion vad gäller antalet nätpaket i norrbotten… och kan även konstatera att det är mycket handlarnas eget fel, för frågar man efter delar där, så är det lite “jaakeata” om de inte råkar ha den inne just då. Hm, och kan det bero på att de vet att delen hos dem kostar dubbelt upp mot nätet?

http://www.marine-tech.co.uk/smartweb/parts-and-accessories/propellers/product/71

Hm, hm, beställde den igår utan att veta om företaget är seriöst eller inte… och utan personlig kontakt… så det blir spännande att se om jag får propellern över huvud taget?

Här kändes det bättre http://www.tktraktordelar.se/sve/index.asp?mainID=41 när jag beställde en del utan att veta namnet på den – d v s genom att skicka in en bild på stången som är trasig, och en Roger som ringde upp och sade att deras passar för 1200 kr + moms och frakt.

Ja, och nu när jag vet hur man ringer till UK (0044 och stryk första siffran i telefonnumret) så känns det bättre, för killen som svarade skulle springa in på kontoret och kolla om min order och betalning kommit in. Tänka sig, jag gjorde mig väl förstådd på min knaggliga engelska!

Och till handlarna skulle jag vilja säga – många är beredda att betala lite extra för delarna, bara de får god service… för alla gillar inte nätet…

Men det gör jag nu – för Yes, killen från den engelska marinaffären ringde artigt upp mig – och sade att jag ska ha propellern hos mig om 3 dagar!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *